• Linia nr 1

Bilet w komórce mPAY

W celu ułatwienia zakupu biletów pasażerom PKM Czechowice-Dziedzice, uruchomiono możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem telefonu komórkowego. 

Usługa zostanie uruchomiona 2 września 2019 r.

Wykaz biletów, które są dystrybuowane za pomocą systemu mPAY:

L.p.Rodzaj biletuSymbol biletu w telefonie komórkowymCena
1.Bilet jednorazowy strefa I – NORMALNYJedn. Str. I N 3,00 zł
2.Bilet jednorazowy strefa I- ULGOWYJedn. Str. I U1,50 zł
3.Bilet jednorazowy strefa II – NORMALNYJedn. Str. II N3,40 zł
4.Bilet jednorazowy strefa II- ULGOWYJedn. Str. II U1,70 zł
5.24 godzinny – NORMALNY24 godziny N12,00 zł
6.24 godzinny – ULGOWY24 godziny U6,00 zł
7.7dniowy – NORMALNY7 dni N28,00 zł
8.7dniowy – ULGOWY7 dni U14,00 zł
BILET MIESIĘCZNY IMIENNY I NA OKAZICIELABILET NORMALNYBILET ULGOWY
I STREFA Gmina Czechowice-Dziedzice – imienny82,00 zł41,00 zł
II STREFA Gmina Czechowice-Dziedzice, Miasto Bielsko-Biała, Gmima Jasienica – imienny90,00 zł45,00 zł
II STREFA Gmina Czechowice-Dziedzice, Miasto Bielsko-Biała, Gmina Jasienica – na okaziciela100,00 zł
BILET MIESIĘCZNY IMIENNY DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH, PONADGIMNAZJALNYCH, POLICEALNYCH, ARTYSTYCZNYCH, STUDENTÓW DO UKOŃCZENIA 26 ROKU ŻYCIA (na podstawie ważnej legitymacji)
I STREFA Gmina Czechowice-Dziedzice36,00 zł
II STREFA Gmina Czechowice-Dziedzice, Miasto Bielsko-Biała, Gmina Jasienica40,00 zł

Bilety na autobusy komunikacji miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach można już kupować za pomocą mPay – darmowej aplikacji na telefony komórkowe. Pasażerowie znajdą w niej bilety 7-dniowe oraz 24-godzinne. Ich ceny są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.
Aplikacja mPay zapewnia stały i szybki dostęp do biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie mogą kupować je w każdym miejscu i o każdej porze dnia, bez konieczności stania w kolejkach, posiadania gotówki czy szukania otwartego kiosku. Poza Czechowicami-Dziedzicami płatności mPay są dostępne w kilkudziesięciu innych miastach, m.in. w Katowicach, Krakowie, Oświęcimiu, Żywcu czy Warszawie.

Jak pobrać aplikację mPay na telefon?
Z aplikacji mPay mogą korzystać użytkownicy telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS . Żeby ją pobrać, wystarczy w dedykowanym sklepie z aplikacjami wpisać słowo „mPay płatności mobilne”. Innym sposobem jest wpisanie w przeglądarce internetowej telefonu adresu app.mpay.pl. Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji.

Jak zasilić elektroniczną portmonetkę lub podłączyć kartę płatniczą?
Aby móc płacić za bilety telefonem, należy wcześniej zasilić swoją elektroniczną portmonetkę mPay środkami pieniężnymi, np. za pomocą przelewu bankowego lub systemu Blik. Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą. Należność za bilety jest wówczas pobierana bezpośrednio z konta bankowego pasażera, co pozwala uniknąć konieczności pamiętania o regularnych zasileniach. Operację zasilenia konta oraz podłączenia karty można wykonać z poziomu aplikacji w telefonie lub na stronie www.mpay.pl.

Jak kupować bilety?
Kupowanie biletów za pomocą mPay jest bardzo proste. Aby to zrobić, wystarczy:

  1. Wejść do zakładki „Komunikacja miejska”
  2. Wybrać jeden z dostępnych biletów
  3. Określić liczbę kupowanych biletów
  4. Wybrać metodę płatności
  5. Zatwierdzić zakup kodem PIN, który każdy użytkownik ustala samodzielnie podczas rejestracji w mPay. Jak okazywać bilety do kontroli? Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji i można je wyświetlać także wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem. Podczas kontroli wystarczy otworzyć zakładkę „Moje bilety”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi.
  6. Przez cały okres ważności biletu jest on widoczny także na ekranie głównym aplikacji.

Dodatkowe informacje
Więcej informacji na temat aplikacji mPay można znaleźć na oficjalnej stronie, która znajduje się pod adresem www.mpay.pl
W razie potrzeby pasażerowie mogą kontaktować się Biurem Obsługi Klienta mPay, pod adresem bok@mpay.com.pl lub numerem telefonu (34) 390 55 57 (pn.-pt. w godz. 8:00 – 18:00).

Top
Accessibility